Autoritățile promit că metroul până la Otopeni va fi gata în 2027, dar nimeni nu le mai crede. Cât costă proiectul

×
Codul embed a fost copiat

Până în anul 2027, Bucureștiul va avea metrou până la aeroportul din Otopeni. Aceasta este promisiunea directorului companiei Metrorex, care a semnat contractul pentru lotul al doilea din Magistrala 6 cu Agenţia Internaţională de Cooperare de la Tokyo.  

Specialiștii spun însă că pentru bucureșteni ar fi mai importantă finalizarea magistralelor 4 și 5, pentru că au nevoie de metrou ca să circule mai mult în oraș și mai puțin catre aeroport.

Magistrala 6 este împărțită în două loturi. În total va avea 12 stații, de la stația 1 mai până la Aeroportul Otopeni și o lungime de peste 14 kilometri. Lucrările pentru primele 6 stații ar trebui să înceapă în iunie. Contractul este de peste 1,2 miliarde de lei fără TVA, bani din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: ”Eu sper ca tot ceea ce am încercat de un an de zile şi anume transferul acestei secţiuni de pe POIM sau POT pe PNRR, să se şi întâmple şi semnalele sunt pozitive şi la ultima şedinţă de guvern domnul ministru Boloş m-a asigurat că una din schimbările deja acceptate de Comisia Europeană în PNRR este acest schimb între M4 şi M6".

Lotul al doilea costă aproape 1,3 miliarde de lei fără TVA și este finanțat de la bugetul de stat şi împrumutul de la Tokyo. În 2010 a fost semnat acordul de împrumut cu japonezii, însă a fost nevoie de încă 13 ani ca să fie semnat contractul pentru realizarea liniei de metrou. Într-o notă optimistă, Magistrala 6 ar urma să fie finalizată în anul 2027.

Citește și
metrou
Un bărbat a murit la stația de metrou Unirii 1. Cazul a fost preluat de Serviciul Omoruri
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex: ”În perioada următoare va fi lansată documentația pentru lucrările de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și curenți slabi, urmând ca până la finalul anului să lansăm și procedura pentru sistemul de automatizare trafic, precum și achiziția a 12 trenuri de metrou, care vor deservi Magistrala 6".

Metroul se concentrează pe magistralele folosite de câțiva călători

Este o iluzie că vom construi această magistrală la timp, spun însă organizațiile neguvernamentale.

Ionuţ Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: ”Eu sunt convins că deja circulăm cu metroul prin București de la 1 Mai și până la Otopeni și circulăm cu siguranță în 2027 într-un univers paralel. Și prin Rahova cu metroul și prin Pantelimon și prin Giurgiului și pe la Filaret, apropo de toate magistralele care sunt importante în momentul de față în București și nu magistrala care ar trebui să ducă niște călători la Otopeni”.

Și locuitorii Capitalei sunt sceptici când vine vorba de termenul de finalizare.

Bărbat: ”Cam de obicei se întârzie cu astfel de lucrări, adică nu se respectă chiar intervalele planificate”.

Femeie: ”Probabil că da, probabil că nu, suntem întotdeauna cu dus și întors”.

Pentru ambele loturi, perioada de execuție a lucrărilor este de 48 de luni.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Degajare de fum într-o stație de metrou. Călătorii au fost evacuați. Nu s-au raportat victime
Degajare de fum într-o stație de metrou. Călătorii au fost evacuați. Nu s-au raportat victime

Degajare de fum la stația de metrou Costin Georgian din București, miercuri.

Un bărbat a murit la stația de metrou Unirii 1. Cazul a fost preluat de Serviciul Omoruri
Un bărbat a murit la stația de metrou Unirii 1. Cazul a fost preluat de Serviciul Omoruri

Un bărbat a murit, marți dimineață, la stația de metrou Unirii 1, în București. Circulația trenurilor nu a fost afectată.

Mentenanță la infrastructura de metrou între stațiile Lujerului și Politehnica. O bucată din șină a fost schimbată
Mentenanță la infrastructura de metrou între stațiile Lujerului și Politehnica. O bucată din șină a fost schimbată

Străzile Capitalei sunt pustii noaptea, dar în subteran e mare agitație. După miezul nopții, la metrou se fac reparații și verificări, pentru ca oamenii să călătorească în siguranță.

Cum arată la interior una dintre cele mai cunoscute clădiri din Londra. Povestea din spatele „Casei Subțiri” | GALERIE FOTO
Cum arată la interior una dintre cele mai cunoscute clădiri din Londra. Povestea din spatele „Casei Subțiri” | GALERIE FOTO

Blocul din zona Five Thurloe Square, poziționat între stația de metrou South Kensington și Muzeul V&A, este una dintre cele mai subțiri clădiri de apartamente din Londra.

Un pas mai aproape de metroul către Otopeni. Cine va construi linia și câte stații vor fi
Un pas mai aproape de metroul către Otopeni. Cine va construi linia și câte stații vor fi

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunţă marţi că a fost desemnat câştigătorul contractului pentru construcţia unui nou sector al liniei de metrou M6 care va asigura legătura cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.