Metroul din Cluj-Napoca - pe ce distanță va circula și când ar putea fi gata

Proiectul metroului din Cluj a fost suspendat. Care este motivul invocat de primărie

Metroul din Cluj-Napoca va avea o magistrală cu o lungime de 21,3 de km, cu 19 stații și va face legătura între orașul Cluj-Napoca și comuna Florești. 

Contractul pentru finanțarea metroului din Cluj-Napoca a fost semnat în decembrie 2022.

Lucrările se vor executa în două etape. Iar termenul finalizare a lucrărilor este sfârșitul anului 2026.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor putea transporta între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puțin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

Infrastructura metroului din Cluj-Napoca

Traseul liniei de metrou va pori din zona rezidențială din comuna Florești. Primele trei stații (Țara Moților, Teilor și Copiilor) deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești.

Citește și
Cum se vor numi stațiile de metrou din Cluj-Napoca. De la Țara Moților, la Natura Verde și Cosmos
Cum se vor numi stațiile de metrou din Cluj-Napoca. De la Țara Moților, la Natura Verde și Cosmos
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Iar, stațiile 4 și 5 (Sănătății și Prieteniei) vor face legătura dintre viitorul spital regional de urgență și actualul centru comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 (Natura Verde, Mănăștur și Sfânta Maria) deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș).

În continuare, linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști cu stația 9 ( FLorilor), 10 (Sportului), 11 (Piața Unirii), 12 (Piața Avram Iancu), 13 (Armonia), 14 (Piața Mărăști). 

De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan. Această ramură va avea 3 stații (Transilvania, Viitorului și Muncii)

O altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și depoul suprateran. Aceasta va avea două stații (Cosmos și Europa Unită) și depoul.

Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou, se arată pe site-ul Primăriei și Consiliului local din Cluj-Napoca.

Harta metroului din Cluj-Napoca poate fi consultată aici.

Din estimările preliminare, metrul din Cluj-Napoca va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030.

Cine sunt constructorii și proiectanții metroului din Cluj

Primăria Cluj-Napoca a anunțat că o asociere de firme din Turcia a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru realizarea metroului din Cluj.

Este vorba despre asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA - Arcada Company SA, se arată pe site-ul Primăriei și Consiliului Local din Cluj-Napoca.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Oferta financiară câștigătoare pentru construcția metroului din Cluj-Napoca este de 9.05 miliarde lei fără TVA. Din această sumă, 8,66 miliarde reprezintă valoarea de execuție, iar restul sunt lucrări de proiectare. 

În cât timp ar putea fi gata

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că metroul din Cluj-Napoca se va realiza în două etape. În prima etapă se vor construi primele nouă stații cu o lungime de 9,16 km, care includ secţiunea Sfânta Maria – Europa Unită (nouă staţii) şi depoul. Lucrările din prima etapă au ca termen de finalizare luna august 2026.

În cea de a doua etapă se vor construi șapte stații de metrou, care asigură construcția secțiunilor Ţara Moţilor - Sfânta Maria şi trei stații care includ secțiunea Piaţa Mărăşti – Muncii, cu o lungime totală de 11,87 km. Lucrările din a doua etapă se vor finaliza la sfârșitul anului 2026.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a semnat contractul pentru metroul din Cluj. Când va fi gata cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani
S-a semnat contractul pentru metroul din Cluj. Când va fi gata cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani

Sorin Grindeanu a anunţat că, joi, a fost semnat cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani, prin care e asigurată suma de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 miliarde de lei din PNRR, pentru construirea metroului din Cluj-Napoca.

 

Cum se vor numi stațiile de metrou din Cluj-Napoca. De la Țara Moților, la Natura Verde și Cosmos
Cum se vor numi stațiile de metrou din Cluj-Napoca. De la Țara Moților, la Natura Verde și Cosmos

Metroul clujean va avea 19 stații și ar trebui să fie finalizat în 2026, în urma unei investiții de circa 1,5 miliarde de euro. Stațiile vor avea nume mai mult sau mai puțin originale, precum Țara Moților sau Cosmos.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.