Numărul dispecerilor de la firmele de taxi este în scădere de la an la an. Au mai rămas doar 90 în București

×
Codul embed a fost copiat

Numărul dispecerilor de la firmele de taxi este în scădere de la an la an. O cauză ar fi tehnologia, care a început ușor-ușor să înlocuiească oamenii.

În urmă cu patru ani lucrau aproximativ 200 de dispeceri în București, acum au rămas doar 90. În prezent, prin aplicațiile online ale unei firme de taxi se înregistrează peste 2.000 de comenzi, iar prin dispecerat doar câteva sute.

Mihaela lucrează ca dispecer de peste 20 de ani, iar la o firmă de câțiva ani.

Mihaela Stănică, dispecer taxi: „Nu mi-aș dori să dispară pentru că o fac de o viață și îmi place. Pentru că iau legătura cu omul și mereu e ceva nou în această meserie, în fiecare seară”.

În urmă cu câțiva ani, mai avea șase colege pe tură. Acum sunt cel mult două persoane.

Citește și
politia mexic
Un jurnalist de radio a fost asasinat în statul Veracruz din estul Mexicului
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Andrei George, șofer: „Ne ajută foarte mult aplicațiile, este în proporție 60-70%, cu dispeceratul 30% se lucrează”.

Șoferii sunt mulțumiți de aplicații pentru că pot afla mai ușor informații despre client, destinație și durata traseului.

Reporter: De ce e mai bine cu aplicaţie?

Șofer: Pentru că acum poţi primi mai uşor comenzi.

Mulţi clienți preferă aplicațiile deoarce comenzile pot fi făcute mai rapid. În plus, văd tariful total estimat al cursei, dar și câteva detalii despre șofer.

Tânară: „E mai rapid. Eu oricum am permis, dar prefer să merg cu taxi”.

Apariţia aplicaţiilor a mărit însă numărul solicitărilor din partea clienților cu cel puțin o mie pe zi, față de 2.000 câte erau înainte, când nu existau aplicații”.

Pandemia a afectat însă serios și sectorul taximetriei. Mulți șoferi au migrat către firmele de curierat, în perioada în care au fost restricții.

Mihai Ghișa, vicepreședintele federația operatorilor români de transport: „Din cauza pandemiei activitatea de taximetrie a scăzut cu 80%. Nu mai există forță de muncă pentru taxiuri”.

Dacă în urmă cu patru ani, în București și Ilfov erau în trafic aproximativ 15 mii de taxiuri, acum au rămas doar 5 mii.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Afacerea ilegală, dar bănoasă, care ia amploare în Polonia: 220 de dolari pentru o jumătate de zi de muncă
Afacerea ilegală, dar bănoasă, care ia amploare în Polonia: 220 de dolari pentru o jumătate de zi de muncă

Şoferul de taxi polonez Grzegorz spune că telefonul său sună tot timpul, fiind foarte solicitat pentru serviciile sale, însă ceea ce vor oamenii de la el nu este o călătorie cu taxiul, transmite Bloomberg.

Un jurnalist de radio a fost asasinat în statul Veracruz din estul Mexicului
Un jurnalist de radio a fost asasinat în statul Veracruz din estul Mexicului

Un jurnalist radio, care lucra și ca şofer de taxi, a fost asasinat în statul Veracruz din estul Mexicului, au anunţat, marţi, grupul său de media şi organizaţia nonguvernamentală pentru apărarea libertăţii de exprimare Articulo 19.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.