Studiu Digital News Report: Știrile PRO TV, brand-ul numărul 1 din România în TV și online

×
Codul embed a fost copiat

Știrile PRO TV reprezintă prima alegere pentru românii care caută informații, dar și cea mai credibilă sursă de știri, după cum arată un studiu realizat de Institutul Reuters al Universității din Oxford.

Însă războiul, criza economică, și pandemia de coronavirus au redus, în general, din încrederea oamenilor, în presă. În același timp, a crescut foarte mult, și consumul de știri online.

Digital News Report este cel mai mare studiu global despre consumul de media si urmărește modul în care pământenii de pe tot globul se informează.

Au fost adunate datele din 46 de țări de pe șase continente, inclusiv România - unde au fost chestionați în jur de 2.000 de oameni, care au și acces la Internet.

Potrivit raportului, edițiile Știrilor ProTV se află pe primul loc în preferința românilor atunci când caută informații, cu 21 procente mai mult față de trustul de presă clasat pe locul doi.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Studiul mai arată că PRO TV reprezintă, pentru al șaselea an consecutiv, brandul cu cele mai credibile știri din România.

Prof. Univ. Dr. Raluca Radu, autor al Digital News Report:
"Este atât primul brand pentru TV, cât si primul brand pentru online. Este un efect al faptului că există jurnaliști care fac investigație de foarte bună calitate la PRO TV. Pe de altă parte, este o echipă foarte tânără, care reușește să pună informația în context, ca să explice unui public foarte divers despre ce sunt știrile. Și are și un ton dinamic, care păstrează publicul foarte aproape de știri".

Studiul Digital News Report arată că internetul reprezintă o sursă de știri tot mai accesată. Asta nu înseamnă însă că oamenii caută știrile online, ci mai degrabă că citesc informațiile care apar pe rețelele sociale.

Tânără: "Social media. Cred caăstudenții nu mai pot petrece atât de mult timp în fața televizoarelor și preferă să-și ocupe timpul cu social media, din păcate".

Tânăr: "Internet și câte mai variate - presa locală, presa internațională. Bine, folosesc și rețelele sociale, LinkedIn, Facebook, Twitter, dar tind să verific și în presa mainstream informațiile".

Interesul oamenilor pentru știri a scăzut însă în ultimii ani.

Adrian Dan, sociolog: "Oamenii au gustat știrile până când s-a produs o suprasaturație și probabil că a apărut și un fenomen de acesta de anxietate. La un moment dat, probabil, dacă nu mai ești atent la știri, fenomenele negative să fie mai departe de tine. Pe de altă parte, este și rezultatul bombardării alternative, pe celalalte canale, de unde își culeg oamenii informațiile".

În 2021, cele mai căutate au fost știrile locale, cele internaționale, dar și cele legate de stilul de viață al oamenilor.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Raportorul Digital News Report pentru România:
Raportorul Digital News Report pentru România: "Se vede că brand-ul PRO TV domină topul"

Postul de televiziune PRO TV și site-ul știrileprotv.ro s-au clasat pe primul loc în topul preferințelor românilor, potrivit Digital News Report.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.