Zborurile private sunt din ce în ce mai căutate după declinul curselor de linie. Cât costă o oră de zbor

×
Codul embed a fost copiat

Pandemia a dus la un declin dramatic al curselor de linie, însă cei care își permit financiar s-au repliat rapid și au ales zborurile private.

Un drum până la Mediterană sau poate doar până la Cluj poate fi facut în siguranță fără a sta împreună cu alți pasageri. În condiții de lux, o cursă costă însă 20 de mii de euro. Dar, pentru că a existat cerere, s-au înmulțit și ofertele.

Cu mașina sau cu trenul se fac 4 ore până la Galați si în jur de 8 până la Timișoara. Cu avionul o să dați în jur de 150 de euro ora de zbor, dar faceți economie de timp. Este unul dintre motivele pentru care mulți vor să își obțină brevetul de pilot.

Costurile reduse, nu depinzi de nimeni, pleci când vrei, stai cât vrei, ești pe cont propriu”, spune un viitor pilot.

În pandemie, zborurile de linie au fost anulate frecvent din cauza restricțiilor. Însă ca să plece totuși în vacanță, unii s-au orientat spre zborurile private.

Citește și
angajat
Lipsa forței de muncă, o altă mare problemă cauzată de valul de infectări cu Omicron. Situație alarmantă în mai multe țări
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Este un trend ascendent în Europa, în România, având în vedere că într-o perioadă nu existau zboruri spre anumite destinații”, spune un reprezentant al Asociației Aeroporturilor din România.

Oamenii de afaceri aleg în general chartere de lux, în care pot sta comod pe canapele de piele și au însoțitori de bord. În acest caz, o oră de zbor pornește de la circa 1.500 de euro, însă în funcție de opțiuni, poate sa treacă de câteva zeci de mii. O cursă București-Nisa, de pildă, ajunge și la 20.000 de euro. Mai ieftin și mai rapid e drumul cu un avion mic, cu încă un pasager la bord.

Nu sunt rute prestabilite, acesta este și avantajul nostru major, pentru că noi putem pleca de pe orice aerodrom pe orice aerodrom. În orice moment al zilei. Suntem doar meteo-dependenți”, a declarat Gabriel Oniga, co-proprietar operator aviație privată.

Cu o piața în creștere, din ce în ce mai mulți oameni se pregătesc să fie piloți sau stewarzi în aviația privată. Raluca, una dintre însoțitoarele de zbor, spune că standardele sunt foarte înalte, iar regulile stricte.

Diferența dintre aviația privată și aviația de linie o face atât pregătirea oamenilor care fac acest job, cât și cerințele clienților care vin să închirieze avioane”, spune aceasta.

Dacă înainte aveam probe de geografie, de exemplu, și trebuia să știi și geografie, acum una dintre cerințe este și să rezolvi probleme de logică și probleme de matematică, ca și viitor însoțitor de bord”, a explicat un instructor.

În România există 74 de aerodromuri pe care le pot folosi avioanele de mici.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ninsorile fac prăpăd în SUA. Mii de zboruri au fost anulate, zeci de mii de oameni au rămas fără curent
Ninsorile fac prăpăd în SUA. Mii de zboruri au fost anulate, zeci de mii de oameni au rămas fără curent

Americanii de pe o bună parte a Coastei de Est înfruntă viscolul şi gerul. În zona afectată de o puternică furtună de zăpadă trăiesc peste 20 de milioane de oameni.

Lipsa forței de muncă, o altă mare problemă cauzată de valul de infectări cu Omicron. Situație alarmantă în mai multe țări
Lipsa forței de muncă, o altă mare problemă cauzată de valul de infectări cu Omicron. Situație alarmantă în mai multe țări

O consecință improtantă a valului de infectări cu Omicron poate fi lipsa forței de muncă.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.