(P) Necesitatea devizelor de construcții pentru proiectele de infrastructură

constructii

Proiectele de infrastructură reprezintă investiții publice majore în rețeaua de drumuri, comunicații și racordarea populației la utilități.

Pentru astfel de proiecte legislația are reglementări clare asupra fiecărei etape de desfășurare, începând desigur cu studiul de fezabilitate și un deviz construcții obligatoriu încă din această etapă. Pentru realizarea devizului, autoritățile publice care implementează proiectul se pot adresa unor firme specializate în construcții, care dispun de softuri specializate prin care întocmirea documentului cu necesarul de materiale, utilaje, forță de muncă și cheltuieli de transport devine un proces mai eficient, cu rezultate precise, în acord cu cerințele lucrării, destinația și normele europene în domeniu.

Devizul de construcții este obligatoriu încă din etapă studiului de fezabilitate

Proiectele de infrastructură implică uriașe concentrări de forțe, resurse financiare și materiale și se adresează milioanelor de beneficiari, care vor utiliza drumurile de acces între localități și diverse zone la țării, precum și rețelele de transport pentru combustibili și energie, precum și racordarea la utilități. De aceea, pentru a înlătura cât mai multe riscuri privind siguranță populației, durabilitatea și a evita efectuarea unor lucrări de proastă calitate sau deturnări de fonduri, devizul de construcții trebuie să prevadă în amănunt toate aspectele implicate, materiale, personal, aparatură și cheltuieli de acces și transport către locul în care va fi amplasat șantierul.

Defalcarea tuturor cheltuielilor pe etape de lucru în cadrul unui deviz de lucrări asigura o atenție deosebită acordată fiecăruia detaliu, conformității cu cerințele legale și normele de siguranță în domeniu, pe scurt un nivel maxim de rigurozitate în verificarea resurselor și a costurilor implicate. Cu ajutorul unui soft specializat, devizul general al unui proiect de infrastructură se poate realiza ușor, lăsând pe mâna specialiștilor introducerea variabilelor într-un program modern, adaptat legislației în vigoare și celor mai noi tehnologii în construcții.

Ce tipuri de devize sunt necesare unui proiect de infrastructură?

Într-un proiect de infrastructură, etapele de realizare pot implică firme de construcții diferite, personal cu pregătire diferite, locații diferite, precum și anumite tipuri de materiale adaptate la condițiile de mediu din fiecare porțiune a lucrării. Orice proiect de infrastructură va conține un deviz general de lucrări, care va însoți studiul de fezabilitate și va reprezenta un centralizator al cheltuielilor structurat pe capitole și subcapitole.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Legea prevede explicit cum trebuie să arate structura devizului general, cerințele de întocmire și numele secțiunilor. Astfel, există categoria construcții-montaj (C+M), în care se stabilește necesarul de obiecte de investiții și costurile implicate în lucrările cu norme de construcții. O altă categorie vizează o clasificare diferită a cheltuielilor și resurselor, în funcție de tipul acestora și de destinația banilor: proiectare, construcție, cote, taxe, comisioane etc.

Proiectele de investiții necesită și devize obiect, în care se face un centralizator pentru fiecare obiectiv al construcției, precum și devize pentru fiecare etapă în realizarea unei lucrări de infrastructură. Devizele, la rândul lor, sunt formate din norme de deviz referitoare la materiale, utilaje, manoperă și transport.

Pe lângă îndeplinirea unei obligații legale în proiectele de investiții, devizele de construcții asigura o maximă rigurozitate în analiză fiecărei etape a lucrărilor, în atenția acordată proiectării și executării obiectivului de investiții și în eficientizarea și justificarea cheltuielilor pe care le implică utilizarea unei cantități uriașe de resurse.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Rolul unui invertor Huawei SUN2000 5KTL L1 într-un sistem fotovoltaic!
(P) Rolul unui invertor Huawei SUN2000 5KTL L1 într-un sistem fotovoltaic!

Într-o lume în care energia verde devine din ce în ce mai importantă, sistemele fotovoltaice câștigă popularitate datorită beneficiilor lor ecologice și economice.

(P) Vinul Jidvei susține arta românească la un eveniment cinematografic de prestigiu
(P) Vinul Jidvei susține arta românească la un eveniment cinematografic de prestigiu

Suntem deosebit de onorați de a fi alături de regizorul Tudor Giurgiu și de echipa sa, la prezentarea filmului NASTY la cea de-a 77-a ediție a prestigiosului Festival Internațional de Film de la Cannes.

(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo
(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo

Potrivit Uniunii Europene, unul din șase decese din România este cauzat de afecțiuni oncologice. Deși incidența locală a cancerului este sub media UE, mortalitatea este cu 7% peste medie, cu o tendință de creștere constantă în ultimii 10 ani.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.