Bucureștiul va avea trenuri metropolitane din 2024. Cât vor costa biletele

×
Codul embed a fost copiat

Bucureștiul va avea în 2024 trenuri metropolitane așa cum au marile orașe europene, promite primarul general.

Nicusor Dan spune că împreună cu Ministerul Transporturilor a identificat centura feroviară și alte căi ferate pe unde trenurile vor aduce pasageri din Ilfov în Capitală. Oamenii își vor continua drumul în oraș cu mașinile Societății de Transport București, care a propus astăzi trecerea la noi abonamente. De pildă, 3 lei pe oră sau 500 de lei pe un an.

Aşa arată trenurile metropolitane din Marea Britanie, cu care sute de mii de oameni vin zilnic până în centrul Londrei. Astfel de trenuri, curate, îngrijite şi care ajung la timp, există în tot vestul Europei că alternativă la traficul de coşmar.

Primăria Capitalei şi Ministerul Transporturilor vor să aducă ideea în zona metropolitană a Bucureştiului. Mai ales că avem liniile de cale ferată, multe dintre ele abandonate.

Autorităţile au identificat localităţile din Ilfov care pot fi legate de Centură Feroviară a oraşului. Din Snagov, Grădiştea, Buftea, Domneşti, Vidra, Cernica şi Brăneşti oamenii pot ajunge cu trenul până în centrul Capitalei.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Nicusor Dan, primarul Capitalei: "Asta înseamnă să amenajez nişte gări, asta înseamnă că primarii din respectivele localităţi să amenajeze nişte linii de autobuz care să aducă oamenii până la gară. În interiorul Bucureştiului avem o linie circulară de tren şi avem gări interioare. Se conectează cu aşa-numitele park and ride-uri, locuri în care oamenii vin cu maşina din Ilfov, urca în tren şi ajung la Pipera, Gara de Nord, Obor."

Biletul de tren ar urma să fie folosit şi pentru transportul din Bucureşti. STB a propus o schimbare a tarifelor: să dispară cele pe călătorii şi să fie folosite cele pentru un interval de timp. 3 lei ora, de pildă. Iar în această oră, călătorul să poată folosi cu acelaşi bilet mai multe mijloace de transport în comun. Cel mai scump ar fi abonamentul de un an, de 500 de lei.

Adrian Criț, directorul STB: "Partea de integrare tarifară este cea mai simplă. Haideţi să vedem infrastructura realizată, haideţi să vedem materialul rulant necesar".

Banii ar fi în mare parte europeni, spera autorităţile.

Primăria Capitalei şi Ministerul Transporturilor ar urma să investească în jur de 100 de milioane de euro în reabilitarea centurii feroviare a Capitalei. Alte 300 de milioane de euro ar urma să fie investiţi în materialul rulant, în celebrele săgeţi albastre. Dacă nu vor fi găsiţi bani sau nu vor fi atraşi bani din fondurile europe pentru aceste trenuri, primăria se gândeşte să convingă firme private care să ofere acest serviciu de transport bucureştenilor.

Reporter: Până la sfârșitul mandatului dvs. ar trebui să avem acest tren metropolitan?
Nicușor Dan, primarul Capitalei: Fără discuție, fără discuție. Eu sunt foarte optimist că o să-l avem. Dificultatea cea mare este pe bani cu achiziția materialului rulant.

Luna viitoare ar începe studiul de fezabilitate, iar lucrările ar putea demara în 2023. Linia de 310 kilometri de reţea ar avea un potenţial de 250.000 de pasageri.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.