Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam

×
Codul embed a fost copiat

În mai puțin de un an, autoritățile ar trebui să știe în ce condiții pot lega pe apă Bucureștiul de orașele europene care au deschidere la Dunăre.

Au comandat un nou studiu de fezabilitate pentru canalul început în perioada comunistă și realizat în proporție de 70%. Analiza nouă costă peste 5,5 milioane de lei și va stabili și cât de degradată este construcția neterminată.

Traseul canalului urmează albiile râurilor Argeș și Dâmbovița, trece pe lângă București și ajunge în Dunăre.

Trei porturi ar urma să fie construite, pentru a putea lega și Capitala de fluviu: două pe Argeș și unul pe Dâmbovița.

Apoi, pentru a putea controla nivelul apei și a asigura navigația, pe cele două râuri ar urma să fie ridicate și șase ecluze. Ultima, prevăzută la Oltenița, ar facilita intrarea pe Dunăre, așa cum se întâmplă la Agigea, pentru acces la Marea Neagră.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Ce trebuie făcut pentru ca proiectul să devină realitate

Analiza nouă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, ar urma să arate ce trebuie făcut pentru ca proiectul să poată fi transformat în realitate.

Alina Hilca, Expert fonduri Administrația Canalelor Navigabile: "Durata realizării acestei reactualizări a studiului de fezabilitate este de 11 luni. A fost atribuit la 5 milioane 697 de mii de lei. Proiectul identifică următorii pași care trebuie parcurși în vederea realizării efective a Canalului.”

În următoarele luni, specialiștii vor face un studiu de trafic. Vor să vadă ce tipuri de nave pot tranzita canalele râurilor Argeș și Dâmbovița și ce tipuri de mărfuri pot fi transportate în aceste zone pe o perioadă de zece ani.

Nave de pasageri cu o lungime de 110 metri și o lățime de 11 metri ar putea pleca din Portul Constanța, ar putea face un popas la București și ar putea ajunge la Amsterdam sau Basel. Responsabilii vor sa stabilească și cum va putea ajuta canalul agricultura.

Daniel Georgescu, Directorul Administrației Canalelor Navigabile: "Se vor face digurile de apărare împotriva inundațiilor, ajutăm agricultura, piscicultura, locuri de muncă, apă pentru consum pentru că și din Canalul Dunăre Marea Neagră să știți că regia de apă preia apă și o potabilizează.”

Costul aproximativ al deschiderii canalului București – Dunăre este evaluat la peste 8,3 miliarde de lei bani de la bugetul de stat și fonduri europene.

Alin Șerbănescu, Purtătorul de cuvând al Ministerului Transporturilor: "Trebuie văzut cât de deteriorată este lucrarea inițială, după care în funcție de complexitatea lucrării și cât de deteriorată e și de soluțiile care se vor aplica, în opinia mea ar putea dura între 24 și 48 de luni o astfel de lucrare.”

Canalul, început în perioada comunistă, este construit în proporție de 70%, arată ultima evaluare făcută de autorități, în 2014, doar că lucrarea abandonată nu a fost conservată.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.