CFR Renaște. Compania cere 250 mil. lei pentru modernizarea şi repararea vagoanelor

×
Codul embed a fost copiat

Într-o ţară în care trenurile au viteza melcului, sunt vechi şi murdare şi nu de puţine ori sar de pe șine, CFR Călători cere 250 de milioane de lei pentru modernizarea şi repararea vagoanelor.

Programul iniţiat de conducerea operatorului naţional se numeşte "CFR Renaşte", iar numărul vagoanelor ar putea depăşi 1.000 până la sfârşitul anului.

CFR Călători are acum 850 de vagoane şi reuşeşte să transporte 55 de milioane de pasageri în fiecare an. Înspre cele mai populare destinaţii, oamenii sunt nevoiţi să circule în picioare.

Pentru a creşte numărul de vagoane, conducerea operatorului naţional a întocmit un program şi are nevoie de bani.

Dan Costescu, directorul CFR Călători: „Pentru proiectul de investiţii, pe care l-am numit "CFR Renaşte", o altă tranșă unde sperăm să obţinem de la Guvern 250 de milioane de lei, anul acesta speram să-i obţinem."

Citește și
CFR
VIDEO. Scene virale la o cale ferată din Hunedoara. Cum a fost surprinsă o angajată CFR
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Teoretic ar trebui reparate şi modernizate jumătate din cele 2.000 de vagoane vechi care stau nefolosite.

Din resursele proprii, reuşesc să refacă doar câteva. Acestea intră în circulaţie între oraşele mari.

„Suntem într-un tren interregio Bucureşti Constanța. CFR Călători susţine că a fost modernizat de curând. Tapiţeria este curată, uşile sunt automatizate, se deschid un pic mai greu. Toaleta şi aceasta este curată. Teoretic aşa ar trebui să arate toate trenurile CFR Călători”, spune corespondentul Știrilor PRO TV Vitalie Cojocari.

Călător: „Sunt ok, dacă ai loc, aici este mai frig. De obicei este curat"

Călător: „De mult nu am mai văzut mizerie, ceva merge spre bine."

Din păcate, lucrurile nu arată la fel de bine într-un tren cu navetişti, cum este cel care face legătura între Bucureşti şi Urziceni.

Reporter: De ce este atât de murdar?
Controlor: E chestia, şefu, datorită faptului că se face curăţenie în el. E curat.
Reporter: Hai să vă arăt ceva.
Controlor: Aici au urcat călătorii.
Reporter: Staţionam aici 30 de minute. În 30 de minute a apărut mizeria?
Controlor: Da.

Conducerea CFR Călători promite să cerceteze astfel de situaţii şi să sancţioneze firma care se ocupă de curăţenie.

Dan Costescu, directorul CFR Călători: Trenurile sunt curate la expediere şi garantăm pentru acest lucru. Când vom avea excepţii le vom trata ca atare.
Reporter: Cum?
Dan Costescu: Le vom trata. Avem penalităţi până la întreruperea contractului.

Modernizarea unui vagon costa până la 1 milion de euro.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Avertisment dur pentru CFR SA. Oricând se poate întâmpla o tragedie pe căile ferate
Avertisment dur pentru CFR SA. Oricând se poate întâmpla o tragedie pe căile ferate

Oricând se poate produce o nouă deraiere pe Magistrala 900, București-Craiova-Timișoara, precum cea care a avut loc în noaptea de duminică spre luni la Drăgănești Olt, susțin liderii sindicali.

VIDEO. Scene virale la o cale ferată din Hunedoara. Cum a fost surprinsă o angajată CFR
VIDEO. Scene virale la o cale ferată din Hunedoara. Cum a fost surprinsă o angajată CFR

Imagini inedite au fost surprinse în județul Hunedoara. O angajată CFR au fost filmată la calea ferată de pe DN7 în timp ce se chinuia să care în spate un gard, folosit pe post de barieră.

CFR Călători şi CFR Infrastructură au fost amendate de ANPC cu 578.000 de lei
CFR Călători şi CFR Infrastructură au fost amendate de ANPC cu 578.000 de lei

ANPC a amendat CFR Călători şi CFR Infrastructură cu 578.000 de lei pentru deficienţele constatate în gări şi în ceea ce priveşte condiţiile de transport pe căile ferate, a declarat, marţi, directorul general al ANPC, Paul Anghel, pentru Agerpres.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a deraiat trenul plin cu marfă în apropiere de Caracal
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a deraiat trenul plin cu marfă în apropiere de Caracal

Unul dintre cele mai grave accidente din acest an, de pe calea ferată, s-a produs luni, în apropiere de Caracal. Un tren de marfă a deraiat și 15 vagoane, aproape jumătate din garnitură, au sărit de pe șine.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.