Cine este tânărul care a păcălit influencerii cu „brânza Regelui Carol al III-lea”. Ana Morodan a căzut în plasă

×
Codul embed a fost copiat

Un produs inventat, numit „brânza regelui”, i-a pus pe jar pe mai mulți influenceri din mediul online, care au fost păcăliți să promoveze ceva ce nu există.

Andrei, autorul păcălelii, spune că a vrut să arate ce ușor dau crezare aceștia unei țepe și cum promovează produse îndoielnice. Unul dintre cei care a vorbit cu patos despre brânza produsă într-o mănăstire imaginară pentru o curte regală care nu există l-a numit pe regizorul farsei infractor.

Andrei Petroff: „Primul pas e să inventezi un brand care sună interesant și un produs care să țină de foame. O să spun că sunt Curtea Regală a României- a nu se confunda, onorată instanță cu Casa Regală a României sau cu Familia Regală a României - și o să trimit 8 pachete de PR cu un produs intitulat ”brânza regelui Carol al III-lea”. Pot pur și simplu să arunc cutia în care a venit și să confecționez propriul ambalaj”.

Andrei este student în ultimul an la Facultatea de Film a Universității din California. A pus în scenă o farsă și a contactat cei mai activi 16 influenceri români. Jumătate i-au răspuns.

Citește și
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Andrei Petroff: „Am luat mantia de la magazinul de copii. Foarte mulți influenceri promovează produse sau branduri fără să verifice proveniența produselor sau legitimitatea brandului. Am vrut să testez și eu cât de ușor e să faci oamenii să promoveze ceva care e evident fals. Și am vrut să și stârnesc buna dispoziție... tu ai proceda la fel”.

Andrei a creat o poveste regală - dar falsă - în spatele unei rotițe de brânză de 7 lei bucata, de producție poloneză. A pus brânza cumpărată într-o cutie, împreună cu o sticluță de vin.

Și ca totul să fie credibil a creat un sigiliu al curții regale fictive.

Andrei Petroff: „Cu o stemă pe care am generat-o în 3 minute pe un site de blazonuri medievale și sub demnitatea lui Marcel Sebastian, șef de cabinet al departamentului de comunicare, am trimis 16 mailuri celor mai mari influenceri și agenții de talent din România, cu speranța că măcar 8 or să muște momeala”.

Ceea ce s-a și întâmplat. Așa că îmbrăcat la patru ace, Andrei livrează colete regale.

În scurt timp, apar postările pe internet...

Oana Roman: „Este un plic cu sigiliu... vaaai, curtea regală a României... wow! Lotul acesta de brânză este eponim regelui Charles”.

Claudisky: „Odorașilor, n-o să vă vină să credeți, dar ăsta e un colet de la Curtea Regală a României!”

Ana Morodan: „You gotta appreciate ce ai”.

Faiăr: „Maturată după tehnicile călugărilor de la mănăstirea Cloașterf...”

Andrei a postat pe canalul său de Youtube întreaga poveste și a primit imediat reacții. Oana Roman l-a numit infractor pe autorul păcălelii și l-a amenințat cu poliția.

Oana Roman: „Nu am promovat niciun brand... o aberație sinistră! Când ești prost, ești prost, prost, când ești prost, ești prost”.

Poate că farsa de la noi n-a fost mare brânză, însă Comisia Europeană a luat act recent de faptul că reclama mascată e o problemă în toate țările. Oficialii au anunțat că îi va monitoriza pe creatorii de conținut care nu marchează corespunzător campaniile plătite. Marketingul prin postările influencerilor e estimat să atingă la nivel global, la finalul anului, 23 de miliarde de euro.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există. Cum au picat în plasă
„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există. Cum au picat în plasă

Mai mulți influenceri români au fost păcăliți de un tânăr creator de conţinut. Acesta a reușit să convingă mai multe persoane din mediul online să promoveze „Brânza Regelui Carol al III-lea”, produs care nu există în realitate.  

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.