Construcția de autostrăzi și căi ferate, supravegheată de un grup de experți de la Bruxelles

×
Codul embed a fost copiat

Un grup special de la Bruxelles va supraveghea construcția de autostrăzi și căi ferate în România și Bulgaria, pe bani europeni.

Infrastructura de căi ferate din Polonia a fost făcută în mare parte din fonduri europene. Linii sigure şi rapide, gări şi garnituri moderne, ba chiar şi un tren de mare viteză. În 2013, însă, polonezii aveau mari întârzieri în implementarea proiectelor şi refăcuseră ori construiseră abia 150 de kilometri de cale ferată. Comisia Europeană a venit cu inițiativa unui "task-force", adică un grup de lucru format din specialişti de la Uniune, care să supravegheze derularea proiectelor, de la stadiul de idee până la finalizare.

În urma consultanței oferite timp de 5 ani, în 2018, polonezii aveau 1620 de kilometri de cale ferată modernizată cu 2,8 miliarde de euro, bani europeni. Acelaşi ajutor va fi primit acum de România şi Bulgaria, anunţă comisarul european Adina Vălean, după o întâlnire cu premierul Florin Cîțu şi şeful Parlamentului European.

Adina Vălean, comisar european pe transporturi: „Sunt înalţi oficiali ai Comisiei, finanţişti, de la Jasper sau Banca Europeană de Investiţii, oameni cu expertiză în implementarea proiectelor de infrastructură. Vor coordona o formulă de lucru etapizată, astfel încât sprijinul să fie constant, pentru a nu se pierde nici timp, nici bani."

În România, proiectele majore de infrastructură au mers foarte greu până acum. La lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, de exemplu, licitaţia pentru studiul de fezabilitate a fost făcută în 2007, studiul a apărut un an mai târziu, apoi 4 ani nu s-a mai întâmplat nimic.

Citește și
banci
Bănci pentru odihnă montate pe mijlocul pistelor de biciclete, în Mangalia
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Lucrările au început în 2013, însă tot atunci s-au şi oprit - constructorul a descoperit un cimitir pe traseu, apoi o peşteră cu lilieci şi o haldă de steril. Cu chiu, cu vai, traficul rutier pe cei 21 de kilometri ai acestui lot din autostrada A1 a fost deschis în 2019, după 12 ani.

Iar despre autostrada Piteşti – Sibiu se vorbeşte de 30 de ani, însă lucrările pe Valea Oltului nu au început. Poate acum, cu ajutorul specialiştilor europeni, vor demara.

Adina Vălean, comisar european pe transporturi: „Consultanța se întinde pe mai mulţi ani, creşte şi ritmul de absorbţie şi execuţie, pot fi eliminate întârzieri"

România are, ca şi până acum, toată libertatea de a-şi stabili priorităţile şi politica de investiţii şi experţii vor avea doar rol consultativ. Consultanta este gratuită, iar proiectele noi, sau cele aflate deja în derulare vor fi ghidate în cele mai mici detalii. Autorităţile noastre vor putea primi sfaturi pe toate palierele, de la materialele de construcţii folosite, la soluţii tehnice moderne şi până la idei privind mijloacele de transport în comun, care pot fi cumpărate cu bani europeni.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cum arată pârtia de schi din Harghita construită cu banii guvernului maghiar. Are un succes răsunător
Cum arată pârtia de schi din Harghita construită cu banii guvernului maghiar. Are un succes răsunător

Imaginile cu cozi interminabile pe pârtiile din Valea Prahovei şi Poiana Braşov, ne-au reamintit că România nu are infrastructură pentru practicarea schiului.

Bănci pentru odihnă montate pe mijlocul pistelor de biciclete, în Mangalia
Bănci pentru odihnă montate pe mijlocul pistelor de biciclete, în Mangalia

Ciclismul cu obstacole poate fi un nou sport pe litoralul românesc. Pe pistele de biciclete amenajate recent în zona stațiunii Saturn au apărut mai multe bănci pentru odihnă.

Ce proiecte de infrastructură vor fi gata în 2021. Anunțul ministrului Transporturilor
Ce proiecte de infrastructură vor fi gata în 2021. Anunțul ministrului Transporturilor

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a prezentat vineri, în cadrul primei sale conferinţe de presă, de la învestire, proiectele de infrastructură care vor fi finalizate în acest an şi acelea care vor intra în execuţie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.