Contractul de proiectare și execuție a autostrăzii Pitești - Sibiu a fost semnat luni

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile anunță că 2020 este anul autostrăzii Pitești - Sibiu, nu pentru că ar fi gata măcar vreun tronson, ci pentru că, în sfârșit, după ani de tergiversări, se semnează contracte de proiectare și execuție.

Lucrările au început la capătul dinspre Sibiu, iar astăzi, concernul italian Astaldi și-a luat angajamentul că în 5 ani vom avea alți 30 de kilometri de autostradă, între Pitești și Curtea de Argeș.

Autostrada A1 este cea care îi va duce pe români de la București către Occident. Cel mai important segment care îi lipsește este cel dintre Pitești și Sibiu, dar mai e de lucru și între Deva și Lugoj.

Contractul semnat azi prevede proiectarea, timp de un an, și mai apoi execuția, în alți patru ani, a 30 de kilometri între Pitești și Curtea de Argeș. Valoarea totală a lucrării este de 350 de milioane de euro.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Astăzi am fost martori la semnarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 5, Curtea de Argeș Pitești. Până la sfârșitul lunii mai, acest an, vom stabili casigatorul licitației pentru proiectare și execuție lotul 4, Tigveni - Curtea de Argeș, 9,9 km, 2 miliarde de lei, 16 luni proiectare, 44 de luni execuție”.

Citește și
centura capitalei
Cât de puţin au avansat marile şantiere în timpul stării de urgenţă
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Constructorii lotului 5 spun că vor folosi 1.000 de grinzi de beton, pe cei 30 de km de autostrada, așa că vor face o fabrică specială de prefabricate de beton, iar mâna de lucru va fi din Argeș.

Luca Canino,Area Manager Astaldi România: „Vă asigur că vom face imposibilul să scurtăm termenul, pentru că înțeleg și secțiunea 4 este aproape de a fi adjudecată. Sperăm să nu treacă foarte mult timp cu contestațiile, cum a trecut la noi, tot procesul a durat peste 2 ani și jumătate”.

Ludovic Orban, premier: „Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiții și, de preferință, înaintea termenelor care sunt prevăzute acolo. După mine, 12 luni proiectarea și 4 ani execuția mi se pare o perioada de timp mult prea lungă”.

Pe porțiunea Sibiu - Boita, lungă de 13 km și atribuită unui concern austriac, se lucrează de mai bine de o lună.

Vlad Oțet, manager adjunct de proiect: „În momentul de față suntem desfășurați ca și mobilizare pe întreaga secțiune a autostrăzii, se lucrează la podețe, la terasamente, cum se vede, la structuri, piloți forați”.

Chiar și așa, execuția va dura trei ani.

Cea mai dificilă porțiune este cea care traversează munții și unde trebuie construite mai multe tuneluri.

În acest moment, în România sunt în lucru 164 de km de autostradă și drumuri expres. Dacă toate termenele vor fi respectate, în 6 ani, am putea merge între Sibiu și Pitești pe autostradă.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Am putea avea o nouă bucată de autostradă vara aceasta. Ce se întâmplă cu cea pentru Moldova
Am putea avea o nouă bucată de autostradă vara aceasta. Ce se întâmplă cu cea pentru Moldova

Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că tronsonul Iernut - Cheţani al autostrăzii Transilvania urmează să fie finalizat până cel târziu la data de 1 iulie.

Cât de puţin au avansat marile şantiere în timpul stării de urgenţă
Cât de puţin au avansat marile şantiere în timpul stării de urgenţă

Starea de urgență ar fi putut ajuta lucrările la infrastructura rutieră, cum ar fi Centura Capitalei sau Autostrada Soarelui.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.