Criza de microcipuri a închis pentru 8 zile Ford Craiova. Cum se explică lipsa componentelor electronice

×
Codul embed a fost copiat

Ford închide pentru opt zile fabrica din Craiova, iar Dacia a avut deja producţia suspendată timp de o săptămână, şi mai vin, cel puţin două zile, nelucrătoare, în martie.

S-a ajuns în această situaţie delicată după ce producătorii de semiconductori au preferat să îşi vândă cipurile fabricanţilor de electronice şi nu au mai furnizat suficiente componente celor care fac maşini.

Ford este al doilea producător de automobile din România - după Dacia - care opreşte producţia din cauza crizei de semiconductori. Măsura intra în vigoare de mâine şi deocamdată este valabilă opt zile.

Ana-Maria Timiș, purtător de cuvânt Ford Craiova: „Planul actual este ca producţia la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie. Pe parcursul celor 8 zile în care producţia va fi suspendată, angajaţii fabricii Ford Craiova vor fi plătiţi conform acordurilor încheiate între companie şi sindicate."


De la începutul anului, Dacia a întrerupt deja producţia zece zile. Joi a anunţat că muncitorii vor sta acasă încă două zile- pe 5 şi 8 martie.

Citește și
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială


Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Automobile Dacia: „Dacia este afectată de această criză, speranţa noastră este să nu mai avem astfel de probleme dar sunt ipoteze la fabrică că mai sunt zile în care ne vom opri dar nu sunt lucruri certe."

Criza de semiconductori este globală şi a fost provocată de nevoia mare de cipuri pentru producţia de console pentru jocuri, calculatoare personale şi televizoare. Cererea pentru aceste dispozitive a explodat în perioada pandemiei şi cum industria auto contează doar 10 la sută pentru afacerea producătorilor de semiconductori - aceştia au livrat mai întâi clienţilor mai importanţi: fabricile de electronice.

Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Producţia de cipuri, de componente electronice digitalizate, s-a mutat către această nişă de produse necesare comunicării online."

Fără cipurile necesare, constructorii de maşini de pe tot globul suferă. Fiat, Chrylser, General Motors, Nissan şi Honda şi-au suspendat temporar operaţiunile în fabricile din Asia, Europa şi America de Nord. Estimările arată că producţia a peste 200.000 de maşini a fost afectată iar cifra ar putea să ajungă la jumătate de milion.

Volkswagen ia în calcul să dea în judecată furnizorul de semiconductori din Taiwan pentru pierderile provocate.


Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Industria auto este foarte interconectată, astfel că un grup auto nu cumpără componente pentru o fabrică doar dintr-o anumită țară, achiziţiile de componente se fac centralizat pentru toate fabricile pe care le au în toate ţările, astfel încât selectarea unui nou furnizor pentru asemenea componente înseamnă un proces mai îndelungat."

Analiştii sunt de părere că lipsa cipurilor auto o să persiste până la şase luni chiar dacă industria de fabricare a lor încearcă să ţină pasul cu creşterea bruscă a cererii. Semiconductorii - indiferent că sunt destinaţi unui laptop sau unui autoturism - îşi încep viaţa ca placă de siliciu iar procesul prin care devin cipuri durează aproape 90 de zile. Construirea de noi fabrici pentru cipuri costă zeci de miliarde de dolari iar extinderea capacităţii lor poate dura până la un an.

 

Articol recomandat de sport.ro
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Citește și...
Strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. „Situația este jalnică”
Strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. „Situația este jalnică”

După ploile puternice din ultimele zile, strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. Zona a fost acoperită, luna trecută, doar cu o prelată fixată cu saci cu nisip. Dar panta nu a fost ranforsată nicicum.

Începe procesul tragediei de la Crevedia. Acuzațiile pentru care vor răspunde Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stîngă
Începe procesul tragediei de la Crevedia. Acuzațiile pentru care vor răspunde Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stîngă

Parchetul General a finalizat ancheta în cea mai mare tragedie din ultimii ani. Vorbim despre explozia de anul trecut din Crevedia, soldată cu morți, răniți și distrugeri uriașe. Rechizitoriul a fost trimis în instanță pentru începerea procesului.

Motivul pentru care un pasager a fost dat jos din avion după îmbarcare. Gestul care i-a adus o amendă de 2.000 de euro
Motivul pentru care un pasager a fost dat jos din avion după îmbarcare. Gestul care i-a adus o amendă de 2.000 de euro

Un bărbat în vârstă de 40 de ani s-a ales cu o amendă de 2.000 de euro și a fost dat afara din avion de însoțitorii de zbor.

 

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.