Forma finală a Taxei Oxigen. Cât vor plăti șoferii pentru a circula prin București

trafic

Primăria Municipiului București a publicat forma finală a proiectului "Taxei Oxigen", prin care șoferii cu mașini sub Euro 3 vor trebui să plătească pentru a putea circula în centrul Capitalei.

Astfel, de la 1 ianuarie 2020, autoturismele cu motorizare Euro 3 și Euro 4, vor avea acces în centrul Capitalei doar în urma achiziției vinietei. 

Autoturismele cu norma de pouluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor fi interzise complet în complet în centrul Capitalei în același interval orar, și vor avea acces pe restul arterelor doar cu achiziția vinietei.

Singurele mașini care nu vor fi afectate de restricții sunt cele electrice, hibride, Euro 5 și Euro 6.

Atenţie, toate aceste restricţii nu sunt valabile 24 din 24, 7 zile din 7!

Citește și
trafic
Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3, interzise complet în Capitală din 2022
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Măsurile se aplică de luni până vineri, între orele 7 şi 22, cu excepţia sărbătorilor legale. În afara programului circulaţi gratuit, prin toate zonele Bucureştiului, indiferent de norma de poluare.

Aici poți afla ce euro are mașina ta.

Potrivit proiectului, restricția se va aplica în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei - Bulevardul Iancu de Hunedoara - Şoseaua Ştefan cel Mare - Strada Polonă - Strada Mihai Eminescu - Strada Traian - Bulevardul Nerva Traian - Bulevardul Gheorghe Şincai - Strada Lânăriei - Calea Şerban Vodă - Bulevardul Mărăşeşti - Strada Mitropolit Nifon - Bulevardul Libertăţii- Calea 13 Septembrie - Şoseaua Pandurilor- Şoseaua Cotroceni - Splaiul Independenţei - Strada Ştirbei Vodă - Strada Berzei - Strada Buzeşti - Piaţa Victoriei.

Primăria promite că şoferii vor şti exact de unde începe zonă interzisă sau cea de unde trebuie să plătească taxa.

Documentul integral poate fi consultat aici.

Cât costă vinieta pentru centrul Bucureștiului

 


O vinietă Oxigen se poate cumpăra pentru o zi, o lună, 6 luni sau pentru un an. Una de o zi costă 15 lei pentru maşinile cu normă de poluare până la euro 2. Euro 3 şi euro 4 plătesc 5 lei pe zi.

Vinieta de un an începe de la 500 de lei în cazul euro 4 şi ajunge la 1.900 de lei pentru non euro.

De unde se cumpără vinieta pentru București

 


Gabriela Firea, primarul Capitalei: "De unde se vor cumpăra? Benzinării, online, sms. Nu este zdrang cu taxa, s-au luat multe măsuri. În premieră sunt încurajate să folosească transport în comun."

Taxa va fi plătită doar dacă vreţi să circulaţi cu maşina şi nu în cazul în care o ţineţi în parcare. Nu plătesc vinieta persoanele cu dizabilităţi sau însoţitorii lor, carele de televiziune şi radio, maşinile unor instituţii, de pildă, pompieri, Mapn, SRI, STS, ANAF. Din lista acestor excepţii au fost scoase însă maşinile patriarhiei.

Astfel de maşini cu normă de poluare euro 2 nu vor putea fi mişcate din parcare din 2022. Dacă va dori să conducă, şoferul va trebui să iasă în afară Bucureştiului. Dar pentru asta trebuie să folosească platforma.

Amenzile ajung şi la 2.000 de lei

 

Circulaţia fără vinietă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.

Norma de poluare este trecută în cartea de identitate a maşinii sau poate fi aflată de la Registrul Auto Român.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Tot ce trebuie să știe șoferii despre vinieta Oxigen. Ce amenzi riscă cei care nu o plătesc
Tot ce trebuie să știe șoferii despre vinieta Oxigen. Ce amenzi riscă cei care nu o plătesc

Vinieta numită Oxigen a fost aprobată joi de consilierii generali, dar cu anumite amendamente, care au înăsprit şi mai mult reglementarea.

Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3, interzise complet în Capitală din 2022
Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3, interzise complet în Capitală din 2022

Proiectul Oxigen, care prevede măsuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în Capitală, a fost adoptat joi cu amendamente de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a făcut, duminică, noi precizări despre proiectul Oxigen, prin care toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife
Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife

Toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.