Încep lucrările la Pasajul Doamna Ghica. Cât vor costa și când ar urma să fie gata

×
Codul embed a fost copiat

Primăria Capitalei începe prima sa lucrare majoră de infrastructură din București, proiectată și construită cu forțe proprii: un pasaj într-una din cele mai aglomerate zone din oraș, rondul de la Doamna Ghica.

Luni a fost semnată autorizația de construcție, iar oficialii promit că podul va fi gata într-un an. Rămâne de văzut dacă așa va fi, având în vedere că alte lucrări de infrastructură din Capitală nu sunt gata, deși termenul de finalizare a fost depășit demult.

Şoseaua Colentina este una dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Aici ajung cei care intră în Capitală dinspre Moldova, dar şi cei care vin dinspre Pipera sau autostrada București-Ploiești.

Proiectul construcţiei unui pasaj peste rondul de la Doamna Ghica există de zeci de ani. Cu ajutorul lui, toate maşinile care vin dinspre Pipera şi autostradă ar putea trece peste sensul giratoriu şi vor avea acces lejer spre zona Pantelimon.

Pasajul Doamna Ghica va avea o lungime totală de un kilometru, însă podul propriu-zis, care se va înălţa peste sensul giratoriu, va avea o lungime de 210 de metri. De altfel, lăţimea podului va fi de 16 metri, adică va avea patru benzi în total. Constructorul spune că Primăria ar putea decide să se monteze și linii de tramvai.

Citește și
santier autostrada
Anunțul unui ONG despre un „ciot” de 4,5 km din autostrada A3: „Telenovela continuă”
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Asta înseamnă că una din benzi ar putea să dispară pentru a face loc tramvaiului. Luni a fost semnată autorizaţia de construcţie, semn că lucrările pot începe. De asta se va ocupa Trustul de clădiri metropolitane, care face parte din Holdingul pe care Primăria l-a înfiinţat recent. Este prima lucrarare gândită şi executată de Holding, spune directorul companiei, care susţine că are suficienţi angajaţi şi utilaje. Are la dispoziţie 28 de milioane de euro.

Mihai Corbu, directorul Companiei Municipale Clădiri: „Sigur vom termina, nu se poate! Nu vom deranja circulaţia”.

Asta pentru că se va lucra inclusiv noaptea, promite directorul Companiei Municipale. În acelaşi timp, trebuie finalizată însă şi lărgirea Prelungirii Ghencea.

Alte lucrări de infrastructură din Bucureşti, efectuate de firme de construcţie care au câştigat licitaţiile, sunt în întârziere.

Lărgirea străzii Fabrica de Glucoză urma să fie terminată în august anul acesta, conform promisiunilor Primăriei, chiar dacă iniţial termenul de finalizare era ianuarie-februarie 2020. Nici pasajul Ciurel nu este gata, deşi proiectul a fost iniţiat în urmă cu 12 ani. Iar locuitorii din Drumul Taberei încă aşteaptă metroul promis de autorităţi.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Constructorul spaniol al lotului 3 Lugoj-Deva a declanşat un conflict diplomatic
Constructorul spaniol al lotului 3 Lugoj-Deva a declanşat un conflict diplomatic

Aflat vineri pe şantier, Răzvan Cuc a vorbit de lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care, deşi încă nu se circulă, au apărut numeroase fisuri. Între timp, constructorul a declanşat un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei. 

Anunțul unui ONG despre un „ciot” de 4,5 km din autostrada A3: „Telenovela continuă”
Anunțul unui ONG despre un „ciot” de 4,5 km din autostrada A3: „Telenovela continuă”

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, marţi, că autorizaţia de construire pentru „ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş, nu mai este valabilă.

Statul, codaș la capitolul infrastructură pentru bicicliști. Au succes însă inițiativele private
Statul, codaș la capitolul infrastructură pentru bicicliști. Au succes însă inițiativele private

E vară, ne bucurăm cu toţii de soare, drept urmare foarte mulţi aleg bicicleta ca mijloc de agrement.

Cuc susţine că n-avem autostrăzi din cauza străinilor.
Cuc susţine că n-avem autostrăzi din cauza străinilor. "Mă trezesc cu ambasadori la uşă"

Un tronson de autostrada de aproximativ 5 kilometri si jumatate ar putea fi terminat inainte de termen. Cel puţin, aşa se laudă constructorul care lucrează la bucata de drum care va face legătura între autostrada Transilvania şi cea a vecinilor maghiari.

Recomandări
Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică
Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.  

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză
PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Ce se întâmplă în sectoarele 1 și 2, după ce actualii primari au acuzat fraudarea alegerilor. Ar fi dispărut 1.000 de voturi
Ce se întâmplă în sectoarele 1 și 2, după ce actualii primari au acuzat fraudarea alegerilor. Ar fi dispărut 1.000 de voturi

Sunt tensiuni mari în sectoarele 1 și 2 ale ale Capitalei, unde actualii primari, acuza fraudarea votului de duminică. Clotilde Armand, spune că au fost ilegalităţi în mai multe secţii, şi că ar fi dispărut 1.000 de voturi.