Marile oraşe din România unde oamenii sunt condamnaţi la cancer. Ce fac primarii

×
Codul embed a fost copiat

Poluarea sufocă încet, dar sigur, marile orașe ale României.

După Timișoara, și în Iași s-au înregistrat depășiri ale valorilor maxime admise de particule și compuși toxici pentru organism. Seara și-a făcut apariția și smogul.

Specialiștii confirmă fenomenul, iar oamenii au resimit efectele: respirație îngreunată, dureri de cap, usturimi ale ochilor.

Și în București au fost înregistrate valori peste limită, ale prafului.

Locuitorii din Iași se plâng că nu mai pot să respire. De altfel, de câteva zile, gradul de poluare a crescut alarmant.

Citește și
masini trafic
Ce euro are mașina ta. Află norma de poluare a autoturismului
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică de la Universitatea din Iași, a făcut măsurători.

Silviu Gurului, profesor Facultatea de Fizică, Iași: „Ultimele date arată seara concentrații depășite extrem de mult la particule mici și detergenți în atmosferă. A fost vorba de o inversie termică ce duce la smog produs în toată țara: Ploiești, Timișoara, București, Iași.”

Radu Crișan, medic primar, Spitalul de Pneumofiziologie, Iași: „Impactul asupra sănătății e ireversibil. Dacă înainte vorbeam de accentuare sezonieră, acum pacienții cresc, în funcție de apariția poluării. S-au simțit efectele prin numărul de pacienți cu astm, infecții respiratorii, cancer pulmonar.”

La rândul lor responsabilii spun că ar avea soluții.

Mihai Chirica, primar Iași: „Planul de măsuri e în desfășurare. Una dintre ele e modernizarea parcului auto, apoi curățenia în șantiere. Avem o problemă serioasă cu centura ocolitoare și dăm inclusiv amenzi celor care transportă materiale de construcție în pulbere."

Nici în Capitală nu este mai bine. Miercuri, în Centru, valorile limită au fost depășite. Grav este că din cele 6 stații de măsurare a calității aerului, două nu funcționează. Așadar nimeni nu știe pe deplin adevărul. Praful, lipsa spațiilor verzi, mașinile, centralele termice și șantierele, toate contribuie la acest rău general al aerului.

La stația de măsurare a calității aerului de pe Calea Victoriei, valorile înregistrate miercuri erau de 98ug/m3, dublu față de valorile normale, iar specialiștii spun că asta este același lucru cu a sta o zi într-o parcarare subterană de 200mp în care 10 mașini au motorul pornit.

România a fost avertizată anul trecut de Comisia Europeană că nu respectă normele de poluare și a fost dată în judecată la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

Alin Tănase, Greenpeace România: „Comisia ne-a avertizat că rețeaua noastră de monitorizare nu respectă standardele europene și că situația poate fi mult mai gravă decât cea raportată, tocmai pentru că măsurătorile nu se fac în locurile potrivite.”

În tot acest timp, 23.000 de români mor anual din cauza bolilor provocate de poluare, de 10 ori mai mulți decât cei care își pierd viața într-un accident rutier.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Poluarea sufocă România. În ce orașe sunt cele mai mari cantități de praf
Poluarea sufocă România. În ce orașe sunt cele mai mari cantități de praf

Poluarea sufocă încet, dar sigur, marile oraşe ale României. După Timişoara şi în Iaşi s-au înregistrat depăşiri ale valorilor maxime admise de particule şi compuşi toxici pentru organism. Seara şi-a făcut apariţia şi smogul.

Ce euro are mașina ta. Află norma de poluare a autoturismului
Ce euro are mașina ta. Află norma de poluare a autoturismului

Ce euro are mașina ta? Norma de poluare este trecută în cartea de identitate a mașinii sau poate fi aflată de la Registrul Auto Român.

Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3, interzise complet în Capitală din 2022
Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3, interzise complet în Capitală din 2022

Proiectul Oxigen, care prevede măsuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în Capitală, a fost adoptat joi cu amendamente de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a făcut, duminică, noi precizări despre proiectul Oxigen, prin care toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife
Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife

Toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.