Portul Constanța e în continuare blocat. Operatorii preiau cu prioritate barjele și trenurile

×
Codul embed a fost copiat

Portul Constanța este și acum blocat. Cozile de camioane cu cereale românești, care așteaptă să meargă la export, se măresc de la o oră la alta. Operatorii privați din port preiau cu prioritate barje și trenuri, ca să nu fie penalizați.

În acest timp, cerealele și alte mărfuri stau în tiruri pe șosele, iar producătorii suportă costurile. Peste toate, se adaugă transporturile ucrainene și condițiile meteo nefavorabile din ultimele zile.

Recolta de cereale româneşti e bună anul acesta şi mare parte ar trebui să ajungă la export, în Orientul Mijlociu, Europa sau nordul Africii. Dar, deocamdată, stă în camioanele înlănţuite pe zeci de km până la Portul Constanța. După ce că preţurile la transport s-au dublat față de anul trecut, producătorii romani pierd bani şi în aceste blocaje, care durează de câteva zile.

Răzvan Filipescu – vicepreședinte Asociația Producătorilor Agricoli Dobrogea: „Toată această presiune pe logistică se transferă într-o creștere a prețului transportului. Transportatorul nu mai vrea să vină spre Portul Constanța pentru că lui nu îi convine să piardă 2-3 zile la descărcare, și asta înseamnă un preț. Cei care nu pot să transporte, trebuie să depoziteze, generează, apar costuri."

Prioritate au barjele şi trenurile, pentru că dacă blochează portul cu ele, operatorul risca penalizări. Nu se întâmplă asta în cazul camioanelor. În acest blocaj pe şosele, pe lângă cereale, sunt prinse inclusiv alte mărfuri, containere sau vrac.

Citește și
meduze
Portul Tomis din Constanța, invadat de milioane de meduze din specia „aurelia aurita". Explicația unui expert
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Claudiu Vuta – director comercial operator port: „Preconizez că după 15 august se va înregistra un vârf de trafic, ceea ce va pune presiune pe infrastructura portuară. Anul trecut s-au înregistrat 8 milioane de tone suplimentar față de 2021, anul acesta, în 2023, ne așteptăm la o creștere a tonelor manipulate și da, vom putea face față, dar presiunea fără investiții va fi una enormă. Acest port a fost conceput iniţial pentru trafic feroviar"

Capacitatea maximă de depozitare a cerealelor operate de companii private în Portul Constanța este de 1,82 de milioane de tone. Din august, Administrația Portului Constanța îi va ajuta pe şoferi cu o aplicaţie prin care să se poată programa.

Florin Vizan – director general Port Constanța: „Coada este formată deoarece operatorii portuari nu operează în anumite momente ale zilei, numai camioane. Operează și alt tip de transport cereale, respective, barje sau căi ferate"

În ultimele zile, şi vremea rea a blocat portul.

Dan Dolghin – director operațiuni: „În momentul în care plouă, nu se pot opera nave în port, și acest lucru, această zi vine după alte două în care portul a fost închis din cauza vântului, timp de trei zile vremea nu ne-a ajutat"

Porturile Reni şi Izmail din Ucraina au fost recent distruse de bombardamentele ruşilor. Iar în urmă cu o săptămână a expirat acordul pentru exportul grânelor, încheiat între Ucraina şi Rusia. Astfel că ucrainenii sunt nevoiţi să exporte cerealele pe calea terestră.  

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Nava-școală „Mircea” a plecat într-un voiaj de instrucție cu 80 de cadeți la bord. Unde va acosta
Nava-școală „Mircea” a plecat într-un voiaj de instrucție cu 80 de cadeți la bord. Unde va acosta

Emoții greu de descris, luni, în Portul Militar Constanța, unde studenții de la Academia Navală Mircea cel Bătrân au plecat într-un voiaj de o lună de zile, cu velierul istoric.

Portul Tomis din Constanța, invadat de milioane de meduze din specia „aurelia aurita
Portul Tomis din Constanța, invadat de milioane de meduze din specia „aurelia aurita". Explicația unui expert

Milioane de meduze, mari și mici, au invadat Portul Turistic Tomis din Constanța și au acoperit întregul bazin în care sunt ancorate bărcile și yachturile.

Alertă în Portul Constanța. O navă din Cehia s-a scufundat, după ce a lovit un convoi de barje. VIDEO
Alertă în Portul Constanța. O navă din Cehia s-a scufundat, după ce a lovit un convoi de barje. VIDEO

Un împingător sub pavilion Cehia s-a scufundat, sâmbătă, în portul Constanţa, după ce a intrat în coliziune cu un convoi de barje care se afla în manevră, cei cinci membri ai echipajului fiind în afara oricărui pericol.

O turmă de porci mistreți, filmată de muncitori în Portul Constanța. Recomandările autorităților
O turmă de porci mistreți, filmată de muncitori în Portul Constanța. Recomandările autorităților

Imagini surprinzătoare în Portul Constanța, unde muncitorii au filmat doi mistreți, care căutau de mâncare printre vagoanele de cale ferată.

”Arma” la care România excelează. Suntem cel mai mare furnizor pentru Ucraina, de la începutul invaziei ruse
”Arma” la care România excelează. Suntem cel mai mare furnizor pentru Ucraina, de la începutul invaziei ruse

România a devenit cel mai mare furnizor de combustibil pentru Ucraina, după invazia rusă, iar cerealele ucrainene concurează deja producția internă, în condițiile în care Portul Constanța a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria sa.

 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.