Se înmulțesc problemele pe piața de energie, dar și amenzile date de ANRE. La ce sumă se ridică sancțiunile
Se înmulțesc problemele pe piața de energie dar și amenzile date de Autoritatea de Reglementare în domeniu. 21.000.000 de lei este valoarea totală a sancțiunilor primite de companii doar anul acesta și s-a înregistrat un număr record de reclamații.
Oamenii se plâng că au probleme cu sumele apărute pe facturi și că dacă vor să schimbe furnizorul procedura poate dura și câteva luni.
În comuna Băbana din Argeș, aproape o treime dintre gospodării și-au schimbat furnizorul de energie
În comuna Băbana din Argeș aproape o treime din gospodării și-au schimbat furnizorul de energie electrică. Unii proprietari chiar de două ori pentru că au avut probleme.
Bebe Ivan, primar Băbana: „Culmea că venea factură și de la furnizorul vechi și de la cel nou. Cel vechi a venit și i-a debranșat că deține și monopolul pe intervenții, deranjamente și astelalte. Acuma, după o lună s-au trecut iar la celălalt furnizor. Până le vine răspunsul, că durează ceva timp, stau oamenii cu factură și de la ăla și de la ăla. E o debandadă ce e în sistemul ăsta de distribuție a energiei electrice”.
Cât durează schimbarea furnizorului de energie
În alte cazuri, oamenii spun că schimbarea furnizorului durează mult mai mult de 21 de zile, cât ar trebui.
Localnic: „Am înțeles că se așteaptă foarte mult, se așteaptă trei, patru, cinci, șase luni. Am primit și eu acum vreo o lună și ceva, două luni, în cutia poștală o ofertă, am încercat și eu să văd dacă e mult mai bine”.
Problemele cu schimbarea furnizorului și cele cu facturile, cel mai des reclamate de consumatorii de energie electrică
Problemele cu schimbarea furnizorului și cele cu facturile sunt cel mai des reclamate de consumatorii de energie electrică, la ANRE. Pentru că facturile sunt tot mai mari a crescut și numărul celor care vor să schimbe contractele pentru un tarif mai bun. Oamenii s-au unit și în grupuri pe rețelele sociale, cum este acest grup, cu peste 40.000 de membri.
Viorel Sava, creatorul grupului: „În piață au fost foarte multe reglementări pe care nu toți furnizorii le-au implementat în procesul lor de facturare. De aici au apărut și sincope în emiterea facturilor”.
Peste 27.000 de reclamații au ajuns la ANRE
Odată cu creșterea prețurilor din energie s-au înmulțit și problemele dar și reclamațiile trimise de consumatori. Au ajuns la ANRE peste 27.000 de reclamații în total, în primele opt luni ale anului. Deja sunt aproape de trei ori mai multe față de 2020 și peste cele înregistrate tot anul trecut. Inspectorii ANRE au mers în controale și în multe cazuri au găsit probleme așa că i-au și amendat pe furnizori și distribuitori cu peste 21.000.000 de lei în total, din care 18.000.000 sunt pentru companiile de energie electrică.
Dacă vorbim de furnizorii de energie electrică, Enel, Electrica Furnizare, Eon și Hidroelectrica sunt în topul celor mai sancționați, iar dintre furnizorii de gaze naturale Cez, E.ON și Engie. În cazul Hidroelectrica, reprezentanții companiei au transmis pentru Știrile PRO TV că o parte dintre amenzi au fost contestate în instanță. Engie, pe de alte parte, anunță că fluxurile companiei au fost suprasolicitate din cauza schimbărilor legislative, iar problemele particulare au fost remediate.
Celelalte companii nu au transmis până la această oră un punct de vedere.