Și cerul se aglomerează. Avioanele mici, soluța românilor pentru problema infrastructurii

×
Codul embed a fost copiat

Pe lângă șosele, și cerul României se aglomerează. S-au înmulțit avioanele mici, pilotate de pasionații de zbor. Plătesc mii de euro pentru cursurile de piloți și câteva zeci pentru aparat, însă nu regretă.

Spun că au ales un mijloc de transport sigur, care îi duce rapid la destinație, iar costurile de întreținere nu sunt mari. Sutele de absolvenți care termină anual școlile de pilotaj aleg adesea o meserie în aviație. Iar posturi sunt pentru că marile companii aeriene au nevoie de personal.

Ready to take off, "gata de decolare", sunt cuvinte rostite cu bucurie de orice pasionat de aviaţie.

Pasionații de zbor din România

Mihai Margineanu de pildă zboară cu propriul avion la concertele din ţară.

„Zbor des, foarte des. Am un avion Cesna 172, produs în America. Al meu e din 1980, are o motorizare pe benzină, 4 locuri şi e probabil cel mai sigur avion de dimensiuni mici cunoscut de noi”, spune Mihai Mărgineanu. 

Citește și
avion cazut in muntii Buzaului
Avionul căzut în Buzău. Surse: Pilotul fusese avertizat de vremea rea
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Iar cerul României începe să se aglomereze. Numai la Școala Superioară de Aviaţie termină anual 100 de piloţi civili cu vârste între 16 şi 50 de ani.

Unul dintre ei a fost Aurelian. Are de 34 de ani şi deşi în urmă cu 5 ani îi era frică de zbor, acum e la manşa unui avion. Pilotează astfel de avioane, cum e Cesna 172, care nou costă aproximativ 400 de mii de euro, iar la mâna a doua ajunge la 30 de mii de euro.

Un alt avion folosit pentru agrement în România este Tecnam. Are 630 de kilograme şi o autonomie de 7 ore şi jumătate în regim economic. De pildă, poate traversa ţară.

Pentru astfel de avioane este nevoie de licenţă PPL, adică de pilot privat care costă aproximativ 10 mii de euro.

Şi Gabriel şi-a luat licenţa de pilot pentru avioane ultraușoare acum 3 ani, acum însă urmează cursuri pentru pilot privat şi în următorul an vrea să obţină şi pentru avioane de linie. A zburat peste tot deasupra României, iar astăzi închiriază şi avioane pentru viitorii piloţi, care vor să acumuleze ore de zbor, dar şi pentru oameni care vor să ajungă repede dintr-un oraş în altul. O oră de zbor costă 125 de euro.

„Este o variantă ieftină şi rapidă de transport în România, din cauza lipsei infrastructurii de zbor din România. Ca să vă dau un exemplu: un zbor de Cluj-București se efectuează într-o oră 30 - o oră 40, un zbor Cluj - Viena, în 3 ore 3:30, depinde de condiţiile meteo”, spune Gabriel. 

Procedurile de zbor

Dincolo de pasiune şi costuri, fără o disciplină bună nu se poate ajunge la manşa unui avion.

Să-ţi cunoşti avionul şi să-ţi respecţi procedurile, e cea mai importantă regulă din aviaţie. Înainte de fiecare decolare piloţii trebuie să urmeze check-listul care conţine toate punctele care prefigurează un zbor. Lista e îmbunătăţită după fiecare accident aviatic. Cel mai imprtant punct? Partea meteo, care e inclusă şi în cursurile de pilotaj. Acolo învaţă despre circulaţia maselor de aer, fenomene meteo neprevăzute sau fronturi.

În 2017, în România erau înmatriculate 84 de aeronave civile, anul trecut numărul lor a scăzut la 64. Asta pentru că unii piloţi le-au radiat şi înmatriculat în alte ţări, unde taxele sunt mai mici.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ultima dorință a omului de afaceri Liviu Bucățică: ”Dați acești bani fetițelor mele”
Ultima dorință a omului de afaceri Liviu Bucățică: ”Dați acești bani fetițelor mele”

Coada, uşile şi aripile avionului care s-a prăbuşit miercuri în Munţii Buzăului nu au fost deocamdată recuperate.

Avionul căzut în Buzău. Surse: Pilotul fusese avertizat de vremea rea
Avionul căzut în Buzău. Surse: Pilotul fusese avertizat de vremea rea

Coada, uşile şi aripile avionului care s-a prăbuşit miercuri în Munţii Buzăului nu au fost deocamdată recuperate. Resturile aparatului de zbor sunt împrăştiate pe o suprafaţă de 2.500 de metri pătraţi.

VIDEO. O femeie a încercat să oprească echipajul să închidă uşa avionului. Motivul revoltător
VIDEO. O femeie a încercat să oprească echipajul să închidă uşa avionului. Motivul revoltător

Un zbor spre China a fost întârziat după ce o femeie a încercat să oprească aeronava să decoleze pentru a o aştepta pe fiica sa care nu-şi terminase cumpărăturile pe aeroport, relatează The Independent.

Bătaie la bordul unui avion Wizz Air, între pasageri beți. Reacția piloților
Bătaie la bordul unui avion Wizz Air, între pasageri beți. Reacția piloților

Mai mulţi turişti britanici au fost arestaţi după ce un zbor Wizz Air pe ruta Luton - Budapesta a fost nevoit să-şi întârzie aterizarea din cauza unei încăierări izbucnite la bord, relatează The Independent.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.