Ce se întâmplă cu "nava morţii" din Portul Midia. Ar ascunde peste 600 de tone de cadavre

×
Codul embed a fost copiat

A trecut aproape o lună de când nava încărcată cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în Portul Midia, iar autorităţile tot nu au găsit o firmă care să elibereze zona.

O scanare de ultimă oră a epavei, arată că aceasta s-a înclinat şi mai mult, iar operaţiunea se complică.

Extrem de grav este că peste 600 de tone de cadavre sunt încă în cală, iar locul riscă să se transforme într-o bombă ecologică.

O scanare 3D a navei arată situaţia reală din portul Midia. Aproape 3 sferturi din epavă este pe fundul mării unde se află şi cele mai multe dintre cadavre.

Specialiştii spun că, pe măsură ce trece timpul, plajele şi ecosistemul din zona oraşului Năvodari şi Midia vor avea de suferit.

Citește și
nava
Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Gabriel Bălan, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Scafandrilor Profesionişti: "Marfa este căzută pe bordul tribord şi toată partea asta de aici este unde este greutatea mare a navei este scufundată în apă, nu ranfularea navei este problema, ci natura mărfii."

Administraţia Portului Constanța, care a preluat de la armator atât vasul cât şi încărcătura acestuia, a început deja procedurile de selectare a firmelor care urmează să se ocupe de aducerea navei la mal, scoaterea şi incinerarea cadavrelor. Dar procesul poate dura câteva luni.

Ambroziu Duma, consilier APC: "Am trimis deja la 8 societăţi care sunt specializate să facă această operaţiune. Este o firmă grecească, una din Statele Unite, una turcească, dar şi celelalte sunt firme româneşti."

Abia săptămâna viitoare, după o lună de la răsturnarea navei Queen Hind, se va afla firma care se va ocupa de ranfluarea vaporului. Conform Administraţiei Portului Constanța, aceasta va avea la dispoziţie un termen maxim de 45 zile pentru a încheia toată operaţiunea, inclusiv incinerarea animalelor care încă se afla la bordul navei, peste 600 de tone de cadavre în stare de putrefacţie.

Din cele peste 250 de animale salvate aproape 70 au murit, cel mai probabil din cauza rănilor suferite în interiorul vaporului. Cele rămase ar urma să fie mutate la o fermă din Bucureşti unde vor fi îngrijite şi hrănite de voluntarii unei organizaţii de protecţie a animalelor.

Kuki Bărbuceanu, preşedinte ARCA: "După aproape 3 săptămâni de insistențe la ANSV au hotărât să facă o procedură în urma căreia vom putea prelua aceste animale, deocamdată în custodie, până va apărea proprietarul, care dacă le va cere vom fi obligaţi să i le dăm. Sper că poate chiar weekend-ul acesta să aibă loc transportul."

Armatorul a refuzat să se mai implice. Operaţiunile sunt estimate la aproximativ 4 milioane de euro din bugetul statului român.

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă
La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă

Autorităţile române merg din ce în ce mai mult pe o eroare umană în cazul scufundării navei Queen Hind din Portul Midia.

Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii
Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii

Nava care a eșuat în Portul Midia cu peste 14.000 de oi la bord a intrat în custodia autorităților române. Evacuarea animalelor moarte care au transformat zona într-un focar de infecție intră acum în sarcina Administrației Porturilor.

Pericol uriaș în portul Midia. Specialiștii anunță că apa e contaminată: „Se descompun
Pericol uriaș în portul Midia. Specialiștii anunță că apa e contaminată: „Se descompun"

Portul Midia este pe cale să devină un focar de infecție.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.