O Dacie 1100 a ajuns să coste și 10.000 de euro. „N-aveam toți banii s-o cumpăr”

×
Codul embed a fost copiat

Tot mai mulți tineri sunt atrași de mașinile retro din perioada comunistă. Primele modele ''Dacia'' sunt cele mai căutate, iar recondiționarea lor costă mii de euro.

Însă puse din nou în funcțiune sunt perfecte pentru plimbări în weekend. Iar atunci devin centrul atenției, pentru ceilalti șoferi din trafic, care își amintesc de mașinile copilăriei. Pasiunea lui Tudor pentru mașinile retro a pornit de la tatăl sau. Iar de 7 ani are o Dacie 1310, ieșită pe porțile fabricii în 1984.

Tudor Petrică: „Mare parte din vopsea era originală, dar avea și elemente peticite: Am crescut pe lângă ea și în toate momentele importante din viața mea știam că acolo undeva într-o parcare stă și ea sau chiar acele momente importante s-au petrecut alături de ea”.

Alin are mai multe mașini vechi. Recunoaște că este un hobby costisitor. Ca să vă faceți o idee, o Dacie 1100 în stare perfectă se vinde și cu 10.000 de euro. Iar o recondiționare ajunge la câteva mii.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Alin: „Aveam un prieten care avea această Dacie 1100. Mi-a zis că vrea s-o vândă, m-am dus, am condus-o și e foarte amuzant pentru că atunci n-aveam toți banii s-o cumpăr, dar eu când am mers cu mașina asta deja i-am pus nume: ‘Pe tine o să te numesc Săftica și tu o să fii a mea!’ Și după aia vedem de unde facem rost de bani și o luăm”.

Prima mașină condusă de Vanesa a fost una retro. Și acum conduce un Fiat 850 Sport Coupe, din 1968.

Vanessa Turcan: „Pasiunea mea a început la vârsta de 16 ani, când am și luat permisl pentru categoria B1. Am primit cadou o mașină foarte, foarte micuță, botezată Michituță, era un Fiat 500L. Se strecura absolut peste tot... se uită lumea ciudat la mine că sunt tanără”.

Și Sabrina are 18 ani, iar mașina ei, un Volkswagen Kafer, fabricat în 1963, era în familie.

Sabrina Conecini: „Primul meu drum în mașina aceasta a fost când aveam 4 săptămâni și stăteam la mama în brațe, de când eram mică chiar voiam să o conduc”.

Mașinile de acest fel vin la pachet și cu probleme, atât de cunoscute celor care le conduceau în anii 80, 90.

Daniel Barbu: „Sunt o grămadă de experiențe comune. Se mai înfundă o piesă, se mai rupe o membrană și toată lumea a trecut prin experiența respectivă, ca și cum am avea un trecut împreună cu toți șoferii”.

Să nu uităm de mașina de miliție din anii 70, care multora le-a dat fiori. Aceasta este a lui Viorel Burcea, un fost polițist .

Viorel Burce: „Are doar o stație cu sirenă, o stație radio, un girofar și dotările specifice”.

Pentru ca un vehicul să fie considerat istoric trebuie să fie mai vechi de 30 de ani și să fie într-o stare foarte bună. Următorul pas este atestatul primit de la Retromobil, iar în final Registrul auto îi va da calitatea de vehicul istoric. Asta îi va scuti pe proprietari de impozite și le va oferi un tarif special pentru asigurare. În România sunt peste 5.000 de astfel de vehicule.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Peste 600.000 de automobile Citroën din aproximativ 20 de țări, rechemate la service pentru o problemă la airbag
Peste 600.000 de automobile Citroën din aproximativ 20 de țări, rechemate la service pentru o problemă la airbag

Marca auto Citroën a informat joi că a decis să recheme la service peste 600.000 de automobile de tip C3 şi DS3 din aproximativ 20 de ţări, din cauza unei probleme la airbag pentru modelele produse între 2009 şi 2019, transmite AFP.

Stellantis şi Leapmotor vor începe în septembrie să vândă vehicule electrice accesibile în România
Stellantis şi Leapmotor vor începe în septembrie să vândă vehicule electrice accesibile în România

Stellantis va începe în septembrie să vândă vehicule electrice (EV) de la partenerul său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România, pentru a extinde oferta sa de maşini accesibile.

Zeekr, producător de vehicule electrice, intră pe piața americană cu o evaluare de 5,13 miliarde dolari
Zeekr, producător de vehicule electrice, intră pe piața americană cu o evaluare de 5,13 miliarde dolari

Producătorul de vehicule electrice Zeekr Intelligent Technology Holding vizează o evaluare de până la 5,13 miliarde de dolari în oferta sa publică iniţială (IPO) din SUA, scrie Reuters. 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.