Avem clienți, dar nu avem mașini pentru ei. Care este singurul segment pe creștere pe piața auto

×
Codul embed a fost copiat

Anul trecut a fost al doilea an în care vânzările de mașini au scăzut, după 2020 în care întreaga industrie de mașini a avut de suferit, din cauza pandemiei.

Acum clienți ar fi, dar termenele de livrare sunt tot mai mari. Producătorii au întârzieri din cauza crizei de cipuri, astfel că mulți români au decis să-și ia o mașină veche. Încet, dar sigur, prind viteză și mașinile electrice.

Singurul segment care a înregistrat creșteri spectaculoase anul trecut este cel al mașinilor "verzi". Vânzările de mașini electrice și hibride s-a dublat în 2021 față de 2020, ceea ce a dus la o creștere a cotei de piață. Din totalul mașinilor înmatriculate anul trecut, peste 15% sunt autoturisme verzi, de la numai 7%, în 2020. Statistica arată si o scădere a interesului românilor pentru cele pe motorină, care au acum o cotă de piață de sub 19%.

Dan Vardie, președintele APIA: “De altfel, este un fenomen european, peste tot lucrurile se îndreaptă în această direcţie, electromobilitatea este ireversibilă. 2023 dacă ne prinde fără o reţea pusă la punct, cred că vom avea cu toţii o problemă referitoare la maşinile electrice şi plug in hybrid”.

În total, autoturismele noi au înregistrat însă o scădere de peste 4%. Motivul principal este criza de semiconductori, care îngreunează producția.

Citește și
masini
Mașini de milioane de lei, confiscate în vămile românești. Cum încercau hoții să le introducă în țară
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Costin Giurgea, Super Speed: “2021 a fost un an în care cumpărătorii au ieşit din nou în piaţă cu banii, numai că nu prea au mai fost maşini pe piaţă pe care să le cumperi. O dată că stocurile au fost mici şi a doua oară că termenele de livrare au crescut foarte mult. De la o lună, două, trei, până la 9, chiar 12 luni.”

Mulți români au cumpărat, în schimb, mașini rulate. Au fost înmatriculate de trei ori mai multe decât cele noi, iar creșterea față de 2020 a fost de 3,7%. Cântărește mult și prețul mai mic.

Nicolae Răgălie, reprezentantul unui târg auto: “Orice om îşi doreşte o maşină nouă, dar îşi cumpără o maşină rulată, pentru că veniturile marii majorităţi a românilor nu sunt de natură să îşi poată achiziţiona o maşină nouă, chiar şi în leasing.”

Potrivit actualului Executiv, nici anul acesta nu va fi introdusă o taxă pentru mașinile poluante.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cele mai rapide mașini din lume au fost expuse în Los Angeles. Un Ferrari hibrid costă 2 milioane de euro
Cele mai rapide mașini din lume au fost expuse în Los Angeles. Un Ferrari hibrid costă 2 milioane de euro

Cele mai rapide şi mai scumpe maşini din lume au fost expuse în Los Angeles.

Mașini de milioane de lei, confiscate în vămile românești. Cum încercau hoții să le introducă în țară
Mașini de milioane de lei, confiscate în vămile românești. Cum încercau hoții să le introducă în țară

Anul acesta s-a înregistrat un număr record de maşini furate descoperite în vămile româneşti.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.