Premieră mondială. Suedia transformă o autostradă într-un drum care va încărca mașinile electrice din mers

masina electrica
Shutterstock

Suedia construiește primul drum electrificat permanent din lume, care va ajuta autovehiculele electrice să se încarce în timpul mersului.  

Autostrada electrică ar putea fi extinsă cu încă 3000 de kilometri de drumuri electrice în Suedia până în 2045, potrivit Euronews.

În contextul în care Uniunea Europeană a adoptat, în aprilie, o lege istorică, prin care toate mașinile noi vândute vor trebui să aibă zero emisii de CO2 începând cu 2035, țările europene se grăbesc să pregătească infrastructura necesară pentru o mobilitate fără combustibili fosili.

Iar Suedia transformă acum o autostradă într-un drum electrificat permanent - primul de acest fel din lume. Pe un astfel de drum electric, mașinile și camioanele se vor putea reîncărca în timpul mersului.

Experții spun că încărcarea dinamică le permite să parcurgă distanțe mai mari având baterii mai mici, și să evite așteptarea la stațiile de încărcare.

Citește și
masina electrica
Există deja aproape 29.000 de mașini electrice în România. Stațiile de încărcare nu țin însă pasul cu această evoluție
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Suedia a fost pionier în domeniul drumurilor electrificate prin mai multe proiecte pilot, inclusiv primul drum electric temporar din lume.

Autostrada aleasă, ruta europeană E20, leagă centrele logistice dintre Hallsberg și Örebro, situate în mijlocul celor trei mari orașe ale țării, Stockholm, Göteborg și Malmö.

Cum funcționează?

Proiectul se află în prezent în faza de achiziții publice și este planificat să fie construit până în 2025.

Metoda de încărcare pentru E20 nu a fost încă decisă, dar există trei tipuri de încărcare: sistemul catenar, sistemul inductiv și sistemul conductiv.

Sistemul catenar poate fi utilizat numai pentru vehiculele grele, deoarece utilizează cabluri aeriene pentru a furniza energie electrică unui tip special de autobuz sau tramvai.

În 2018, Trafikverket a inaugurat prima cale ferată de încărcare pentru vehicule electrice pe drumurile publice din lume. De-a lungul unei porțiuni de 2 km, o șină electrică a fost frezată în asfalt, pe care camioanele electrice coboară un braț mobil, care primește energie.

Încărcarea conductivă funcționează ca un pad de încărcare pentru smartphone-uri. În loc să conectezi un încărcător, aceste vehicule electrice speciale au un pad sau o placă pe șosea, iar atunci când vehiculul se află deasupra, pad-ul încarcă vehiculul fără fir.

Sistemul de încărcare inductivă folosește un echipament special, îngropat sub drum, care trimite electricitate către o bobină din vehiculul electric. Bobina din vehicul folosește apoi acea electricitate pentru a încărca bateria.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Documentul fără de care nimeni nu va mai putea vinde o mașină, în România. Care sunt pericolele mașinilor electrice
Documentul fără de care nimeni nu va mai putea vinde o mașină, în România. Care sunt pericolele mașinilor electrice

Vânzarea unei mașini va fi în curând condiționată de un document numit RAR Auto-Pass, care arată istoricul mașinii, conform unei legi adoptate în Parlament.

Există deja aproape 29.000 de mașini electrice în România. Stațiile de încărcare nu țin însă pasul cu această evoluție
Există deja aproape 29.000 de mașini electrice în România. Stațiile de încărcare nu țin însă pasul cu această evoluție

Există deja aproape 29 de mii de mașini electrice în România, după ce numarul lor a crescut cu aproximativ 1.000 în fiecare din ultimele patru luni.

România va trebui să aibă stații de încărcare pentru mașinile electrice din 60 în 60 de km, până la finalul anului 2025
România va trebui să aibă stații de încărcare pentru mașinile electrice din 60 în 60 de km, până la finalul anului 2025

Liderii europeni au încheiat un acord politic ambițios. Până la finalul anului 2025, toate țările membre, inclusiv România, ar trebui să aibă stații de încărcare pentru mașini electrice din 60 în 60 de kilometri pe drumurile mari.

Ce înseamnă autonomia reală a unei mașini electrice și cum diferă de cea din cartea tehnică
Ce înseamnă autonomia reală a unei mașini electrice și cum diferă de cea din cartea tehnică

A început Programul Rabla pentru autoturisme, iar interesul pentru mașini nepoluante este din ce în ce mai mare.

Dezvoltatorii imobiliari vor fi obligați să monteze stații de încărcare pentru mașinile electrice, în blocurile noi
Dezvoltatorii imobiliari vor fi obligați să monteze stații de încărcare pentru mașinile electrice, în blocurile noi

Dezvoltatorii imobiliari vor fi obligați să monteze stații de încărcare pentru mașinile electrice, în blocurile noi de locuințe. Cel puțin asta prevede un proiect lansat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.