"Ochiul" închis al Dubaiului sau misterul celei mai mari roţi Ferris din lume, oprită fără nicio explicaţie

Ain Dubai
StirilePROTV

Cu o înălţime de 250 de metri, aproape de două ori mai mare decât London Eye, Ain Dubai (Ochiul Dubaiului, în arabă) este cea mai mare roată Ferris din lume.

Dar a încetat să se mai învârtească, fără nicio explicaţie oficială, ceea ce menţine viu misterul din jurul acestei instalaţii gigantice, relatează AFP.

Forma sa rotundă şi jocul de lumini continuă să o distingă în jungla de turnuri imense de sticlă din bogatul emirat din Golf, în inima unei insule artificiale numite Bluewaters, care găzduieşte atracţii turistice, restaurante şic şi apartamente de lux.

Inaugurată în 2021, Ain Dubai a încetat să mai funcţioneze în martie 2022 din cauza unor "lucrări de îmbunătăţire", potrivit site-ului oficial, care a anunţat în repetate rânduri o prelungire a închiderii. Data redeschiderii va fi anunţată "în timp util", cu, se promite, noi "oferte interesante" pentru vizitatori.

Cu porţile închise, situl rămâne deocamdată pustiu, fără vânzători de bilete sau cozi de turişti la vedere.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

"Am întrebat un agent de securitate şi mi-a spus că nu funcţionează", spune Marwan Mohammed, un vizitator egiptean în vârstă de 33 de ani. "L-am întrebat de ce, dar nu mi-a răspuns", a continuat turistul, aflat printre puţinii trecători care făceau fotografii cu unul dintre simbolurile emblematice ale Dubaiului.

Emiratul, sărac în petrol, şi-a construit bogăţia şi notorietatea investind masiv în turismul de lux şi îi place să joace cartea iluziei grandorii: cel mai înalt turn din lume, Burj Khalifa, cel mai mare spectacol de fântâni şi unul dintre cele mai mari centre comerciale, Dubai Mall. Autorităţile anunţă cu regularitate proiecte de lux ieşite din comun.

Grupul care gestionează Ain Dubai, proprietarii, precum şi partenerii, nu au răspuns la solicitările AFP pentru explicaţii despre închidere şi data redeschiderii.

Zvonuri şi speculaţii

 

Între timp, site-ul atracţiei continuă să laude "o experienţă unică" şi o "privelişte maiestuoasă" asupra zgârie-norilor din Dubai.

Roata gigantică, care a fost construită cu ajutorul "celor mai mari două macarale din lume", are 11.200 de tone de oţel, cu 33% mai mult decât cantitatea folosită pentru Turnul Eiffel.

În lipsa unor explicaţii oficiale, oamenii care lucrează în Bluewaters în jurul Ain Dubai se lansează în zvonuri şi speculaţii care merg de la o fisură în interiorul maşinăriei până la ipoteza că insula artificială ar fi fost în pericol să se scufunde sub greutatea roţii.

Un ospătar dintr-un restaurant a declarat, sub rezerva anonimatului, că a putut auzi un zgomot atunci când roata se învârtea, "ca şi cum ceva se rupea în interior". "Se spune că roata este mai grea decât insula însăşi", a glumit el.

Când era în funcţiune, roata se învârtea timp de aproximativ 38 de minute pe tur, având 48 de cabine, cu o capacitate totală de 1.750 de persoane.

Preţurile biletelor variau, în funcţie de clasa aleasă, de la 100 la 4.700 de dirhami (între 25 de euro şi 1.200 de euro).

"Tot ce ni s-a spus a fost că a fost o problemă tehnică", a declarat un vânzător, tot sub rezerva anonimatului. "Anul trecut au spus că roata se va redeschide pentru iarnă, iar acum spun din nou acelaşi lucru", adaugă el.

"Când nu funcţionează, nu facem mulţi bani (...) pentru că erau mai mulţi oameni când se învârtea", subliniază el.

Ain Dubai, la fel ca şi turnul Burj Khalifa, a fost conceput ca o atracţie care să genereze venituri de pe urma vizitatorilor, evenimentelor şi publicităţii.

În 2022, emiratul a primit 14 milioane de turişti, potrivit cifrelor oficiale.

"Oricare ar fi problema, autorităţile nu par sigure că au o soluţie", spune Patrick Clawson, specialist în Golf la think-tank-ul american Washington Institute. "Să nu recunoşti că există o problemă este mai rău decât să o recunoşti", spune economistul. Dar, adaugă el, "se pare că autorităţile din Dubai nu sunt de aceeaşi părere".

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Polițistul german rănit de un islamist în atacul cu cuțitul din Mannheim a murit. Avea doar 29 de ani
Polițistul german rănit de un islamist în atacul cu cuțitul din Mannheim a murit. Avea doar 29 de ani

Autorităţile germane au anunţat duminică decesul, în urma rănilor suferite, a unui poliţist înjunghiat vineri în cap în timpul unui atac care a vizat o reuniune anti-islam la Mannheim, un ministru denunţând "terorismul islamist", relatează AFP.

Două avioane de mici dimensiuni s-au ciocnit în aer, în Portugalia. Unul dintre piloți a murit | VIDEO
Două avioane de mici dimensiuni s-au ciocnit în aer, în Portugalia. Unul dintre piloți a murit | VIDEO

Două avioane de mici dimensiuni s-au ciocnit duminică după-amiază, în timpul unui show aviatic la aeroportul din Beja, în sudul Portugaliei.

Primele distrugeri provocate de armele occidentale în Rusia. Kievul a lansat un atac masiv în țara lui Putin
Primele distrugeri provocate de armele occidentale în Rusia. Kievul a lansat un atac masiv în țara lui Putin

Ucraina a atacat, duminică dimineață, mai multe ținte din interiorul Rusiei, cu rachete HIMARS, de fabricație americană.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.